• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

با علامت های روی دیواره لاستیک بارز بیشتر آشنا شویم


در ابتدا و پیش از مطالعه علامت های روی دیواره لاستیک بهتر است نگاهی کوتاه به پرفروش ترین لاستیک ایرانی یعنی بارز بیاندازیم و بعد به بررسی بیشتر این علائم که بر روی دیواره تایر بارز درج شده اند، بپردازیم. لاستیک بارز که عنوان پرفروش ترین لاستیک ایرانی را از برندهای موجود و تولیدی در ایران از آن خود کرده است از سال 1368 تاسیس گشته و از سال 1372 فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرده است.

M پلاس S در تایر چیست ؟


دو سیستم درجه بندی رایج برای تایرها وجود دارد که به شناسایی قابلیت چسبندگی تایرهای زمستانی کمک می کند. همه لاستیک هایی که در آزمون های چسبندگی تایرهای زمستانی قبول می شوند ، را می توان با علامتی که در کنار لاستیک قرار گرفته مشخص شده است، مشاهده کرد.

بررسی لاستیک هانکوک با طرح گل DYNAPRO HP2


کمپانی تولیدکننده لاستیک هانکوک در سال 1941 در شهر سئول کشور کر تاسیس گردید. در ابتدای فعالیت این شرکت نام آن چوسان بود که بعدها به هانکوک تغییر نام پیدا کرد. هانکوک در طی سالها فعالیت توانست جایگاه ویژه ای در این صنعت کسب کند و با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و متریال های مرغوب و باکیفیت در سراسر دنیا شناخته و محبوب شود.

تایر همه زمین ها و جاده ها ( All-Terrain ) چیست ؟


یکی از اجزای اساسی هر خودروی آفرودی لاستیک است. آنها اتصال نهایی بین راننده و زمین هستند و باید در برابر سخت ترین شرایط مقاوم باشند . اینکه شما چه نوع تایری را روی خودرو آفرود خود قرار می دهید بستگی به نحوه استفاده شما از آن خودرو دارد .

آشنایی با اصطلاحاتی که هنگام خرید لاستیک با آن روبرو می شویم


در هنگام جستجو برای خرید لاستیک ( تایر ) جدید با اصطلاحاتی روبرو می شویم که ممکن است خیلی از ما درباره آن اطلاعاتی نداشته باشیم . در این مقاله لیستی از این اصطلاحات که نشان دهنده عملکرد تایر می باشد ، به شکل ساده و کوتاه بیان شده که دانستن آن برای هر راننده ای الزامی می باشد.

اصطکاک ، چنگ زنی و چسبندگی لاستیک


اصطکاک نیرویی است که مانع حرکت رو به جلوی لاستیک بر آسفالت می‌شود.در مجموع دو نوع اصطکاک داریم، اصطکاک ایستایی و اصطکاک جنبشی اصطکاک ایستایی مربوط به سطوحی هستند

تایر‌های جدید بهتر است روی کدام محور نصب شود؟


برای عملکرد بهتر و بیشتر خودرو خود توصیه ما این است که تمام تایرهای خود را تعویض کنید. اگر شما مجبور بودید به جای 4 حلقه تایر تنها 2 حلقه تایر جدید تهیه کنید،ابتدا قبل از هر چیز به سایز و نوع تایر خود توجه کنید که مشابه تایر‌های قبلی باشد.

انواع مختلف آج لاستیک


لاستیک ها با انواع مختلفی از آج طراحی شده اند و هرکدام آن‌ها برای شرایط مختلف جاده و سبک رانندگی طراحی شده است. چهار نوع آج تایر جهت دار ، متقارن ، نامتقارن و جهت دار / نامتقارن وجود دارد.

تفاوت عملکرد لاستیک جدید و کارکرده چگونه است؟


برای درک چسبندگی تایر و سطح، باید سه جز‌ء اصلی دخیل در چسبندگی آن را شناسایی کرد که شامل موارد ذکر شده در مقاله می باشد

بهترین لاستیک خارجی در سال ۲۰۱۷ میلادی از نظر بازار جهانی


جدیدا جی دی پاور نتایج نظرسنجی و تحقیقات گسترده خود را درباره ی بهترین برند های لاستیک جهان ارائه داده است، نظرسنجی که براساس مقدار رضایت افراد مصرف کننده لاستیک در چند کلاس خودرویی ارائه شده است، که این کلاس های خودرویی عبارتند از:

میزان چسبندگی و انواع تایرها


کشش و چسبندگی تایر یکی از جنبه های ساخت و آزمایش تایر است که اطلاعاتی در مورد توانایی تایر برای عملکرد در جاده ارائه می دهد.

روشهای کنترل عمق آج لاستیک


یکی ازمهمترین معیارهای تشخیص یک لاستیک نو از کهنه عمق آج آن می باشد.

چرا لاستیک دست دوم نخریم؟!


به چند دلیل لاستیک دست دوم نخرید

UTQG در تایر چیست؟


میزان دما، سایش و چسبندگی لاستیک (تایر) برروی دیواره ی آن ثبت شده است که به نام "UTQG" یا همان درجه بندی یکسان کیفیت معروف است.

علائم درج شده روی دیواره لاستیک به چه معناست؟


 بر روي ديواره خارجی تایر (لاستیک ها)، اعداد و كدهایي درج شده است كه در حقيقت شناسنامه تاير خودرو هستند. در شكل مفهوم اين علائم بيان شده است. در ادامه به شرح برخي از مهمترين آنها از دید هایپر تایر میپردازیم:

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0